sunnuntai 5. lokakuuta 2014

Kauniita koruja









Harakka täällä moi!

Kävin kurkkaamassa Hullareiden nettiversion ja päädyin sitten Stockmannin sivuille haahuilemaan. Ja mikä moka! Eksyin harakalle kiellettyyn paikkaan, eli koruosastolle...
Voi hyvää päivää mitä ihanuuksia siellä olikaan. Näin jo sieluni silmin nykyisen Daniel Wellingtonin kellon tilalla ranteessani astetta bling-blingimpää hilavitkutinta, eli Korsia ja Marcia..
Ja korviksiahan naisella ei ole ikinä liikaa, eikö vain? Tai koruja ylipäätänsä.

Multa kysyttiin tässä jokin aika sitten, että mitä korut mulle merkitsee? Jouduin ihan miettimään, että mitä ne ihan oikeasti mulle merkkaa. Onko ne asusteita vai onko niillä suurempi merkitys.

Niillä jokaisella on tarina, ne ovat henkilökohtaisia ja erittäin rakkaita esineitä minulle. Kihla-ja vihkisormus kertovat tarinaa minun ja Mixun yhteisestä retkestä, lopuillakin sormuksillani on historiaa takana. Minulla on mm. edesmenneen mummini vihkisormus ja ukkini kihlasormus. Yksi sormuksistani on joululahja ja muistan sen joulun kun eilisen.

Korvakorut jotka minulla lähes aina on käytössä ovat kulkeneet suvussamme, aina iso-iso-isomummoltani asti. Kaulakorut merkitsevät minulle myös muistoja, huomenlahjani Firenzestä, syntymäpäivälahjakseni tehty helmikorusetti ja kauan aikaa sitten hävinnyt suojelusenkeli riipus, jonka sain lapsuudessani.

Itse käytän vain keltakultaa, en pidä hopeasta enkä ruusukullan sävystä. Valkokulta ei ole myöskään mun juttu. Satsaan koruissa laatuun, eli rihkamaa ei mun korurasiaani päädy. Ainakaan kauhean usein. ;)

Mitä korut merkitsevät teille? Käytättekö koruja asusteina vai onko niillä jokin syvempi tarkoitus/tarina? Millaisia koruja käytätte?


Arvatkaa jänskättääkö mua huominen? No kyllä jänskättää. Eka duunipäivä uudessa työpaikassa. Olen ollut ihan levoton koko päivän, kävin vetämässä lenkin stadissa jotta saan unta yöllä. :)
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!



Pohdiskellen ja jännittäen,


Jonna






(Kuvat lainattu: Stockmann. Postaus sisältää mainoslinkkejä.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentista!